مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 تیر 1402 ساعت 12:202023-07-19بين الملل

دیدار نخست وزیر قرقیزستان با استانداران مناطق مرزی تاجیکستان و ازبکستان


نخست وزیر قرقیزستان در چارچوب نشست منطقه ای استانداران مناطق باتکن، سغد و فرغانه با رؤسای منطقه سغد تاجیکستان و فرغانه ازبکستان دیدار و گفت وگو کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، عاقل بیک جباراف نخست وزیر قرقیزستان در چارچوب نشست منطقه ای استانداران مناطق باتکن، سغد و فرغانه با رجب بای احمدزاده رییس منطقه سغد  تاجیکستان و  خیرالله بوزاروف رییس منطقه فرغانه ازبکستان دیدار و گفت و گو کرد.

جباراف در این دیدار ضمن ابلاغ سلام رییس جمهوری قرقیزستان خاطرنشان کرد از سرگیری روند برگزاری چنین نشست های منطقه ای نشان دهنده تعهد به تقویت و گسترش همکاری ها بین مناطق مرزی کشورمان است.

آمادگی طرف این کشور برای گفت وگوی باز و معنادار در تمام طیف روابط قرقیزستان - تاجیکستان و قرقیزستان - ازبکستان اعلام شد.

خاطرنشان شد که قرقیزستان برای توسعه همکاری با کشورهای برادر هم مرز تاجیکستان و ازبکستان در روح دوستی، حسن همجواری و درک متقابل اهمیت ویژه ای قائل است.

نخست وزیر قرقیزستان گفت: همکاری نزدیک بین منطقه ای، حفظ تماس های فعال بین مناطق، در قالب دوجانبه و چندجانبه، به تقویت صلح و ثبات در مناطق مرزی کمک خواهد کرد.

در این زمینه، تکمیل روند تحدید حدود و تعیین بخش هایی از مرزهای دولتی بین کشورهایمان با روحیه اعتماد متقابل در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدار نخست وزیر قرقیزستان با استانداران مناطق مرزی تاجیکستان و ازبکستان

دیدار نخست وزیر قرقیزستان با استانداران مناطق مرزی تاجیکستان و ازبکستان