مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 تیر 1402 ساعت 11:252023-07-03اقتصادي

آ ل اسحاق: هیچ مشکل تبادل مالی بین ایران و عراق وجود ندارد


رییس اتاق مشترک ایران و عراق با اشاره به نبود مانع و مشکل در تبادلات مالی ایران و عراق، گفت: همه مطالبات ایران از عراق که 10 میلیارد دلار بود به بانک تی بی آی واریز و توافق شده است از این مبلغ برای کالاهای غیر تحریمی استفاده شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، یحیی آل اسحاق امروز در نشستی با حضور بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در عراق و نمایندگان وزارت خارجه گفت: آنچه امروز در رابطه با روابط تجاری ایران و عراق می گذرد، به تعبیر من یک فرصت شبه طلایی است.

رییس اتاق مشترک ایران و عراق اظهار داشت: مجموعه اقتضائات دو کشور به گونه ای است که فرصت روابط تجاری برای دو کشور استراتژیک و ضروری هست و منافع آن برای مردم هر دو کشور است.

وی افزود: ما در یک شرایط خاص در جهان و منطقه قرار داریم، ولی آنچه که برای ما ثابت است، پیگیری منافع ملی است و نمود پیگیری این منافع ملی، بهره مندی از فرصت های تجاری در کشور عراق است.

آل اسحاق اظهار داشت: در چند سال آینده رسیدن به تجارت 20 میلیارد دلاری بین دو کشور ایران و عراق امکان پذیر است.

در حال حاضر روابط تجاری بین دو کشور از مرز 10 میلیارد دلار عبور کرده است و سال آینده قطعا بخش خصوص ما می تواند روابط تجاری با عراق را به 10 تا 11 میلیارد دلار برساند و این رقم می تواند بدون صادرات گاز و برق و خدمات فنی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آ ل اسحاق: هیچ مشکل تبادل مالی بین ایران و عراق وجود ندارد

آ ل اسحاق: هیچ مشکل تبادل مالی بین ایران و عراق وجود ندارد