مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 تیر 1402 ساعت 18:202023-07-02بين الملل

هارمونی جدید در خاورمیانه


رز هریسن و الکسی وطن خواه در مجله فارن پالیسی نوشته اند که پس از توافق تهران و ریاض، آگاهی منطقه ای در حال شکل گیری است؛ دقیقا به همان معنایی که کشورهای جنوب شرق آسیا در دهه1960 تجربه کردند.

- رز هریسن و الکسی وطن خواه در مجله فارن پالیسی نوشته اند که پس از توافق تهران و ریاض، آگاهی منطقه ای در حال شکل گیری است؛ دقیقا به همان معنایی که کشورهای جنوب شرق آسیا در دهه1960 تجربه کردند.

در آن سال ها جنوب شرق آسیا به این نتیجه رسید که بدون همکاری بازیگران منطقه ای رشد اقتصادی در دسترس نخواهد بود.

حال این تجربه در خاورمیانه در حال تکرار است.

درواقع بازیگران این منطقه پس از دو دهه نبرد خونین به این نتیجه رسیده اند که دیگر نمی توان با صدای ساز بیگانگان به شرایط موجود ادامه داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: فارن پالیسی در یادداشتی به امکان حرکت خاورمیانه به سمت ثبات اشاره کرد و نوشت: دولت های منطقه به جای رقصیدن به ساز بیگانگان اکنون براساس منافع ملی شان معامله می کنند.

رز هریسون عضو ارشد موسسه خاورمیانه و هیات علمی دانشگاه پیتسبورگ و الکس وطن خواه مدیر برنامه ایران در انستیتو خاورمیانه 26 ژوئن در این یادداشت مشترک نوشتند: در اواخر دهه 1960 میلادی برای کشورهای جنوب شرقی آسیا مشخص شده بود که بدون همکاری با یکدیگر نمی توانند از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هارمونی جدید در خاورمیانه

هارمونی جدید در خاورمیانه