مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 13:522023-07-11بين الملل

مقام طالبان: روابط ایران و افغانستان براساس احترام متقابل است


سرپرست سفارت افغانستان در تهران گفت: در حال حاضر روابط دو کشور مبتنی بر حسن همسایگی و احترام متقابل بوده و تلاش برای گسترش روابط دوجانبه در جریان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، عبدالسلام حنفی معاون دوم نخست وزیر طالبان با  فضل محمد حقانی کاردار سفارت افغانستان در تهران دیدار و گفت وگو کرد.

وضعیت مهاجرین افغانستان، روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور از جمله موضوعاتی بود که دو طرف درباره آن تبادل نظر کردند.

حقانی در این دیدار بر لزوم راه اندازی توزیع شناسنامه الکترونیکی و ایجاد سهولت برای مهاجرین تاکید کرده و خواستار توجه رهبری طالبان و اقدامات در این خصوص شد.

سرپرست سفارت  افغانستان در تهران در بخش دیگری از اظهاراتش به وضعیت روابط میان جمهوری اسلامی ایران و افغانستان پرداخت و گفت: در حال حاضر روابط دو کشور مبتنی بر حسن همسایگی و احترام متقابل بوده و تلاش برای گسترش روابط دوجانبه در جریان است.

معاون نخست وزیر طالبان نیز در ادامه این دیدار گفت: طالبان خواهان روابط حسنه و مبتنی بر احترام و تعامل متقابل با کشورهای همسایه، منطقه و فرامنطقه می باشد و نمایندگی های سیاسی نیز باید در این راستا اقدام کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقام طالبان: روابط ایران و افغانستان براساس احترام متقابل است

مقام طالبان: روابط ایران و افغانستان براساس احترام متقابل است