مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 تیر 1402 ساعت 11:252023-06-28سياسي

لزوم تجدیدنظر جامعه جهانی در تعهدات منع به کارگیری سلاح شیمیایی


مدیرکل سازمان منع سلاح های شیمیایی گفت: جامعه جهانی باید در تعهدات خود درباره پایبندی به هنجار جهانی منع به کارگیری سلاح های نفرت انگیز تجدیدنظر کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، فرناندو آریاس مدیرکل سازمان منع سلاح های شیمیایی به مناسبت فرارسیدن سالگرد بمباران شیمیایی شهر سردشت پیامی منتشر کرد.

متن پیام به شرح زیر است: آقایان و خانم ها؛ امروز ما در این جا گردهم آمده ایم تا یاد و خاطره ی رخدادی غمبار و فاجعه بار را گرامی بداریم، واقعه ای که می باید آن را تذکاری ناگوار و سترگ از آثار دهشت بار جنگ بر زندگی مردمان بیگناه قلمداد کرد.

این واقعه ی دردناک که آن را با اندوه تمام به یاد می آوریم همان حملات شیمیایی علیه مردمان سردشت در تاریخ بیست و هشتم ژوئن هزار و نهصد و هشتاد و هفت است.

در آن روز، مردان زنان و کودکان بیگناه قربانی تهاجم هولناک گازهای شیمیایی مرگباری شدند که جانها را ستاند، بی تردید طنین درد، رنج و اندوه نجات یافتگان و همه ی آنانی که از این حملات آسیب دیده و آثار گرانبار آن را به دوش می کشند همواره با ما خواهد بود در اینجا اجازه می خواهم تا یاد و خاطره ی قربانیان این واقعه را گرامی داشته و با کمال احترام اعزاز و تکریم خود را نثار یاد و خاطره ی آنها نمایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم تجدیدنظر جامعه جهانی در تعهدات منع به کارگیری سلاح شیمیایی

لزوم تجدیدنظر جامعه جهانی در تعهدات منع به کارگیری سلاح شیمیایی