مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 تیر 1402 ساعت 12:302023-07-10سياسي

ورود دستگاه قضایی به ماجرای ادامه دار مرگ یوزهای ایرانی


بارقه های امیدی این روزها با ورود دستگاه قضایی استان سمنان برای پیشگیری از انقراض یوز آسیایی شکل گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شاهرود، محمدجعفر عبداللهی، رییس کل دادگستری استان سمنان در حاشیه بازدید از زیستگاه یوز ایرانی، موضوع حفاظت و صیانت مؤثر از حیات وحش و گونه های نادر در معرض انقراض به ویژه یوز آسیایی را حائز اهمیت دانست و گفت: به همین منظور، بازدید میدانی از زیستگاه این گونه وحشی را در دستور کار قرار دادیم.

رییس کل دادگستری استان سمنان افزود: متأسفانه علی رغم اینکه جلساتی در گذشته در شهرستان برای حفاظت و صیانت از گونه در معرض انقراض یوز آسیایی تشکیل شده بود؛ اما اهتمام و جدیت کافی برای تحقق تصمیمات مشاهده نمی شود.

وی ادامه داد: پس از آن که دستگاه قضایی استان سمنان از تلف شدن دومین گونه نادر حیات وحش از نوع یوزپلنگ آسیایی در اثر بروز حادثه جاده ای در منطقه میامی در سال جاری مطلع شد، دستورات قانونی لازم را برای جلوگیری از ادامه این اتفاق صادر کرد.

عبداللهی تصریح کرد: به همین منظور، با حضور در منطقه حفاظت شده توران و محل های تلف یوز آسیایی از نزدیک بازدید انجام شد تا با شناسایی و بررسی آسیب های منجر به وقوع حوادث برای یوز آسیایی راهکارهای منتهی به وقوع این حوادث را کاهش دهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود دستگاه قضایی به ماجرای ادامه دار مرگ یوزهای ایرانی

ورود دستگاه قضایی به ماجرای ادامه دار مرگ یوزهای ایرانی