مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 تیر 1402 ساعت 10:052023-07-15اقتصادي

به ازای هر 440 ایرانی ، یک بنگاه املاک


تعداد بنگاه های املاک به حدی زیاد شده است که امروز یادمان آمده باید این بازار تنظیم شود، برای این موضوع باید از قبل برنامه ریزی انجام می شد.

- رشد قارچ گونه مشاوران املاک در سراسر کشور و در سال های اخیر در آشفته بازار مسکن به عنوان یکی از مهمترین دلایلی بود که به وضعیت نابسامان این حوزه دامن زد.

  نزدیک به 180 هزار بنگاه املاک مجاز در کشور فعالیت دارند که از این تعداد 11 هزار بنگاه مربوط به شهر تهران است، این در حالی است که اگر جمعیت ایران را حدود 85 میلیون نفر در نظر بگیریم به ازای هر 440 نفر یک بنگاه املاک به صورت مجوزدار در حال فعالیت است.

  از سوی دیگر، اگر سرانه استاندارد را در این بخش همانند دفاتر اسناد رسمی در نظر بگیریم، به ازای هر 15 هزار نفر باید یک بنگاه املاک وجود داشته باشد، اما جذابیت بازار مسکن سبب شده تا نه فقط شاهد رشد کمّی تعداد بنگاه های املاک باشیم، بلکه در کنار آنها بنگاه های غیر مجاز نیز به ویژه در سال های اخیر رشد بی سابقه ای داشتند.

  دلالی و سوداگری در این بازار رها شده با هدف کسب سود را از مهم ترین دلایل ایجاد بنگاه های املاک می توان عنوان کرد که طبق آمار و اخبار مستند در چند ماه اخیر با پلمب تعدادی از واحدهای غیرمجاز، قیمت مسکن در برخی از مناطق بسیار کاهش یافته است؛ این مساله در واقع نشان دهنده میزان تاثیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به ازای هر 440 ایرانی ، یک بنگاه املاک

به ازای هر 440 ایرانی ، یک بنگاه املاک