مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 تیر 1402 ساعت 11:252023-06-28سياسي

شعرا همانند یک آینه ، اوضاع و احوال زمان خویش را بازتاب می دهند


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: می توان از طریق محتوای تذکره ها، اوضاع تاریخی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هر عصر را نیز شناخت، چرا که شعرا همانند یک آینه ، - ایسنا/آذربایجان شرقی نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: می توان از طریق محتوای تذکره ها، اوضاع تاریخی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هر عصر را نیز شناخت، چرا که شعرا همانند یک آینه ، اوضاع و احوال زمان خویش را بازتاب می دادند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در آیین رونمایی از کتاب تذکره نواب در دانشگاه تبریز اظهار کرد: تذکره به معنی یادآور شدن و بیدار کردن شخص غافل و یک منبع و مرجع برای آشنایی بیشتر با آثار، سبک زندگی و اشعار شاعرانی است که در بردارنده ارزش های مهم تاریخی، فرهنگی و اجتماعی است.

وی ادامه داد: با مطالعه این قبیل کتاب ها می توان با آثار شعرا و سخنوران توانمند و بزرگی که صاحب دیوان نبودند، آشنا شد و به سیر تحول شعر و ادب فارسی از گذشته تاکنون پی برد.

امام جمعه تبریز با تأکید بر اینکه تذکره ها جزو مهمترین اسناد اجتماعی تاریخ ایران به شمار می روند، اظهار کرد: بسیاری از آداب و رسوم از طبقات مختلف اجتماعی کشور از طریق تذکره ها قابل شناخت هستند و کتاب تذکره نواب نیز یک نمونه ی بسیار خوب برای شناخت وضعیت تاریخی، سیاسی و اجتماعی منطقه ی قره باغ اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شعرا همانند یک آینه ، اوضاع و احوال زمان خویش را بازتاب می دهند

شعرا همانند یک آینه ، اوضاع و احوال زمان خویش را بازتاب می دهند