مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 تیر 1402 ساعت 09:552023-07-02بين الملل

پیشنهاد سیاستمدار عراقی؛ سفرای اسلامی از استکهلم فراخوانده شوند


یک سیاستمدار کُرد عراق، با بی فایده دانستن صدور بیانیه های محکومیت اهانت به اسلام در سوئد، پیشنهاد داد؛ کشورهای اسلامی با فراخواندن سفرای خود از استکهلم، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در سایه تداوم واکنش های گسترده کشورهای اسلامی به اقدام یک پناهجوی عراقی در سوزاندن یک نسخه از قرآن کریم در سوئد با مجوز پلیس این کشور، علاوه بر مقامات رسمی دولت عراق، مقامات منطقه کردستان عراق نیز این جنایت را محکوم کردند و خواستار جلوگیری از تکرار چنین اقدامات تحریک آمیزی شدند.

مسعود بارزانی رییس حزب دموکرات کردستان عراق، در واکنش به این امر، تصریح کرد: عمل غیرقابل قبول سوزاندن قرآن کریم به هیچ عنوان مصداق آزادی اندیشه و گفتار نیست و به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

نیچروان بارزانی رییس منطقه کردستان عراق نیز هتک حرمت قرآن کریم در سوئد  را محکوم کرد و آن را اقدامی زشت و ناپسند خواند و تصریح کرد: این کار موجب ترویج کینه توزی و خشونت در جامعه و تهدیدی برای همزیستی مسالمت آمیز و صلح طلبی است.

در بخش دیگری از این پیام آمده است باید به همه عقاید  و مقدسات دینی و مذهبی احترام گذاشته شود و اجازه داده نشود که کسی یا جناحی، آزادی را سرکوب یا به مقدسات توهین کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهاد سیاستمدار عراقی؛ سفرای اسلامی از استکهلم فراخوانده شوند

پیشنهاد سیاستمدار عراقی؛ سفرای اسلامی از استکهلم فراخوانده شوند