مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 تیر 1402 ساعت 08:402023-07-03اجتماعي

از مار سر مثلثی بیشتر بترسید


کارشناس حیات وحش محیط زیست استان کرمانشاه مهم ترین راهکار در مواجهه با مار در فصل گرما را دور شدن و تغییر مسیر دانست و گفت: معمولا مارهایِ با سر مثلثی و مردمک عمودی سمی هستند.

- ایسنا/کرمانشاه کارشناس حیات وحش محیط زیست استان کرمانشاه مهم ترین راهکار در مواجهه با مار در فصل گرما را دور شدن و تغییر مسیر دانست و گفت: معمولا مارهایِ با سر مثلثی و مردمک عمودی سمی هستند.

سیامک اسماعیلی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به فرارسیدن فصل گرم و احتمال مواجهه با مار در این فصل، افزود : اگرچه اکثر مارهای منطقه ما غیرسمی و یا نیمه سمی بوده و خطر کمتری دارند، اما برخی مارهای سمی و خطرناک را هم داریم که نیش آنها ممکن است مرگ آفرین باشد.

وی گُرزه مار و افعی دم عنکبوتی را از جمله مارهای سمی این منطقه دانست و اظهار کرد: مارهای مناطق گرمسیر خصوصا مارهای افعی معمولا سمی هستند.

کارشناس حیات وحش محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه گاهی چهره مار تا حدودی به تشخیص سمی بودن آن کمک می کند، یادآور شد: در بیشتر موارد مارهای با سر مثلثی و مردمک عمودی سمی بوده و مارهای با مردمک گرد و سر معمولی کمتر سمی هستند، اما موارد استثنا هم وجود دارد مانند کبری خوزستان که اگرچه شبیه مارهای غیرسمی است، اما از سمی ترین مارهای ایران به شمار می رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از مار سر مثلثی بیشتر بترسید

از مار سر مثلثی بیشتر بترسید