مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 تیر 1402 ساعت 16:362023-07-19اقتصادي

افزایش دما و کاهش بارش در حوضه آبریز دریاچه ارومیه


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزار یفارس از ارومیه، یاسر رهبردین با بیان اینکه وسعت دریاچه ارومیه در حال حاضر به یک هزار کیلومتر مربع می رسد، اظهارداشت: امسال وضعیت بارشی خوبی به ویژه در مقایسه با درازمدت در حوضه آبریز دریاچه ارومیه نداشته و میزان آب معادل برف در استان نیز به 80 میلیون مترمکعب رسید؛ در حالی که متوسط پنج ساله این شاخص 520 میلیون مترمکعب بوده و در برخی مناطق نیز به یک میلیارد مترمکعب می رسید.

وی همچنین ادامه داد: افزایش دما در آذربایجان غربی و برداشت های صورت گرفته به ویژه از آب های زیرزمینی، آبخوان های حوضه آبریز دریاچه ارومیه را دچار مشکل کرده است.

  معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با قدردانی از مردم برای توجه به احیای دریاچه ارومیه، تاکید کرد: دولت نیز توجه ویژه ای به این موضوع مهم داشته و اعتبارات ویژه برای اجرای طرح های احیای دریاچه ارومیه اختصاص داده است.

رهبردین همچنین با اشاره به بهره برداری از تونل انتقال آب سد کانی سیب به دریاچه ارومیه توسط رییس جمهور گفت: یکی از طرح هایی که در راستای احیای دریاچه ارومیه به انجام رسید، اتمام و بهره برداری طرح انتقال آب از کانی سیب بود که بزرگترین طرح محیط زیستی کشور و غرب آسیا به شمار می رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش دما و کاهش بارش در حوضه آبریز دریاچه ارومیه

افزایش دما و کاهش بارش در حوضه آبریز دریاچه ارومیه