مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 تیر 1402 ساعت 12:112023-07-04سياسي

لزوم حفظ نباتات کشور از گزند عوامل زیان رسان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زاهدان، حسین رنجبراقدم امروز در جلسه ستاد گیاهپزشکی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با توجه به اینکه قرنطینه تنها راه مبارزه قانونی برای جلوگیری ازورود و انتشارعوامل خسارت زای داخلی و خارجی در زمینه آفات و بیماریهای گیاهی به حساب می آید باید تعداد قرنطینه ها با توسعه مبادی ورودی و خروجی گیاهی متوازن باشند.

وی تاکید کرد: استان سیستان و بلوچستان یکی از مهمترین استان ها در زمینه قرنطینه نباتی بشمار می رود که مسوولین و کارشناسان آن بایستی همچون گذشته با حساسیت زیاد نسبت به صدور گواهی و ترخیص محصولات کشاورزی در آن اقدام کنند.

رییس سازمان حفظ نباتات کشور با بیان اینکه اگر قرنطینه نباتی در مبادی ورودی به خوبی عمل کنند کشور از تهدیدات بیولوژیکی مصون خواهد ماند، گفت: این سازمان به منظور کاهش مخاطرات احتمالی و حفظ سلامت و امنیت غذایی کشور با بکارگیری تمام ظرفیت های موجود و افزایش اعتبارات آماده هرگونه کمک به استان سیستان و بلوچستان است.

رنجبر با اشاره به ضرورت حفظ نباتات کشور از گزند عوامل زیان رسان بعنوان یکی از اهداف این سازمان اظهار داشت: اعمال ضوابط قرنطینه ای در رویه های واردات، صادرات و ترانزیت محصولات کشاورزی از اهمیت ویژه ای برخوردار است که باید در این استان مورد توجه ویژه قرار گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم حفظ نباتات کشور از گزند عوامل زیان رسان

لزوم حفظ نباتات کشور از گزند عوامل زیان رسان