مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 تیر 1402 ساعت 15:052023-06-28اقتصادي

سرانه فضای جنگلی ایران حدود 7 مترمربع است


معاون امور جنگل های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری در حاشیه گردهمایی مدیران کل منابع طبیعی استان های منطقه 2 کشور گفت: سرانه فضای جنگلی ایران حدود 6 تا 7مترمربع است و امیدواریم تا 10 سال آینده آن را به 10 متر مربع برسانیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه جامعه خبرگزاری فارس، نقی شعبانیان معاون امور جنگل های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری در حاشیه گردهمایی مدیران کل منابع طبیعی استان های منطقه 2 کشور که درکرمانشاه برگزار شد، گفت: در دو قرن اخیر، به دنبال توسعه شهرنشینی و صنعت و تخریب های شکل گرفته درحوزه های محیط زیستی، افزایش گازهای گلخانه ای، ریزگرد ها آلودگی آب و خاک و فرسایش خاک، کاشت درخت در دنیا مورد توجه قرارگرفت و به تبع در کشور ما نیز توجه به این موضوع با وجود کارهای انجام گرفته در سال های قبل با اهتمام بیشتری پیگیری شد.

    معاون امور جنگل های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور افزود: بر اساس هدف گذاری انجام شده مقرر شد طی مدت چهار سال یک میلیارد اصله نهال در کشور کاشته شود که در حال حاضر با جدیت در تمامی استان های کشور در حال انجام است.

وی وسعت جنگل های کشور را 14.

3 میلیون هکتار عنوان کرد و گفت:با توجه به اینکه 8.

7 از سطح منابع طبیعی کشور را جنگل فرا گرفته است جز کشورهای کم جنگل هستیم به جز  دو میلیون هکتار جنگل های هیرکانی،  از نظر کی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرانه فضای جنگلی ایران حدود 7 مترمربع است

سرانه فضای جنگلی ایران حدود 7 مترمربع است