مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 تیر 1402 ساعت 00:302023-07-21سياسي

سقاخانه های بروجرد تجلیگاه عشق و ارادت/ هر خانه یک حسینیه شد


سقاخانه های بروجرد تجلیگاه عرض ارادت مردمانی است که هر ساله برای تسلای دردی که از مظلومیت حسین (ع) در دل دارند خانه هایشان را سیاه پوش می کنند.

- بروجرد- سقاخانه های بروجرد تجلیگاه عرض ارادت مردمانی است که هر ساله برای تسلای دردی که از مظلومیت حسین (ع) در دل دارند خانه هایشان را سیاه پوش می کنند.

خبرگزاری مهر - گروه استان ها: عاشورا و غم حسین (ع) تجلیگاه ظهور آیین هایی است تا عمق ارادت مردمان این دیار به سرور و سالار شهیدان در قالب این آیین های پردرد و غم به عرصه ظهور برسد و یکی از آیین ها سقاخانه های بروجرد است.

آیینی برای برآورده شدن حاجات عزاداران این آیین مردم بروجرد قدمتی دیرینه دارد و در کنار دیگر آیین های عاشورایی ثبت ملی شده، آیینی که از روح و جان زخم خورده مردم این دیار سرچشمه می گیرد و ندایی برای هم نوایی با روزهای و شب های غمناک و اندوه بار عاشورا و محرم است.

در این آیین مردم بروجرد به نیت همراهی و همدلی با عزای حسین (ع) و آل حسین (ع) و همچنین برآوردن حاجات عزاداران یکی از بهترین اتاق های منزل خود را به طور کامل از پارچه های مشکی و سبز پوشانده و یک منبر کوچک چوبی که مملو از چراغ های نیاز و حاجت است را در اتاق سیاه پوش به نشانه حاجات عزاداران جا می دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سقاخانه های بروجرد تجلیگاه عشق و ارادت/ هر خانه یک حسینیه شد

سقاخانه های بروجرد تجلیگاه عشق و ارادت/ هر خانه یک حسینیه شد