مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 14:502023-07-11بين الملل

مشکلات بیماران صعب العلاج برای درمان در خارج از یمن


منابع درمانی یمنی به مشکلات بیماران صعب العلاج برای درمان در خارج این کشور با توجه به امکان پرواز فقط به سمت یک مقصد از فرودگاه صنعا اشاره کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از المسیره، مطهر الدرویش رییس کمیته پزشکان یمن اعلام کرد: فقط 10 درصد از بیماران صعب العلاج در یمن توان سفر درمانی خارج یمن باتوجه به محاصره فرودگاه صنعا را دارند و تنها مقصد پروازی به سمت اردن است.

وی افزود: هزینه درمان در خارج از یمن بین 30 هزار تا صدهزار دلار است و این هزینه از عهده بیماران خارج است.

الدرویش تاکید کرد: ائتلاف متجاوز مانع از ورود کادر پزشکی به یمن برای کمک و نجات بیمارانی که قادر به سفر خارج نیستند، می شود.

60 هزار بیمار صعب العلاج در یمن در کمیته عالی پزشکان و نیز مراکز درمانی پذیرش شده و این رقم با تداوم محاصره در حال افزایش است.

وی افزود: افزایش مقاصد پروازی از طریق فرودگاه صنعا هم هزینه سفر را کاهش خواهد داد و هم موجب خواهد شد که شمار بیشتری توان سفر درمانی خارج از یمن را داشته باشند.

از سوی دیگر نجیب القباطی معاون وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن هم به المسیره گفت: نیازهای بخش درمانی به علت 9 سال محاصره با محدود کردن پرواز از فرودگاه صنعا به یک مقصد یعنی اردن همخوانی ندارد و باید مقصدهای بیشتری از فرودگاه صنعا وجود داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکلات بیماران صعب العلاج برای درمان در خارج از یمن

مشکلات بیماران صعب العلاج برای درمان در خارج از یمن