مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 تیر 1402 ساعت 15:452023-07-04بين الملل

دانشمندان برای اولین بار شنیدند ؛ موسیقی کیهانی صدای برخورد سیاه چاله ها است


دانشمندان می گویند شنیدن صدای پس زمینه ای جهان می تواند نشانه آن باشد که برخورد و ادغام سیاه چاله ها، بیشتر یا بزرگ تر از آنچه پیش تر فکر می کردند در فضا اتفاق می افتد.

- دانشمندان برای اولین بار شنیدند ؛ موسیقی کیهانی صدای برخورد سیاه چاله ها است دانشمندان می گویند شنیدن صدای پس زمینه ای جهان می تواند نشانه آن باشد که برخورد و ادغام سیاه چاله ها، بیشتر یا بزرگ تر از آنچه پیش تر فکر می کردند در فضا اتفاق می افتد.

یورو نیوز نوشت: دانشمندان در آمریکا می گویند توانسته اند برای نخستین بار امواج ضعیف ناشی از حرکت اجرام آسمانی را که در سراسر پهنه کیهان به گوش می رسد، بشنوند.

آلبرت انیشتین، فیزیکدان، نزدیک به یک قرن پیش در نظریه خود پیش بینی کرده بود که وقتی اجرام بسیار سنگین در پهنه کیهان با یکدیگر برخورد می کنند، امواجی را تولید می کنند که در جهت های مختلف در فضا پخش می شود.

  از این امواج با فرکانس پایین، که حاصل فعل و انفعالات در ساختار کیهان هستند، گاهی اوقات با عنوان موسیقی پس زمینه جهان یاد می شود.

اکنون دانشمندان می گویند توانسته اند به این صداها گوش دهند.

مائورا مک لافلین، از رصدخانه نانوهرتز آمریکای شمالی برای امواج گرانشی، در این باره می گوید: این واقعاً اولین بار است که ما شواهدی از وقوع این حرکت فراگیر در مقیاس بزرگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشمندان برای اولین بار شنیدند ؛ موسیقی کیهانی صدای برخورد سیاه چاله ها است

دانشمندان برای اولین بار شنیدند ؛ موسیقی کیهانی صدای برخورد سیاه چاله ها است