مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 تیر 1402 ساعت 12:552023-07-01بين الملل

استقرار 45 هزار نیروی پلیس در پاریس/ فرزندان فرانسه چه می خواهند؟


اعتراضات سراسری مردم فرانسه در واکنش به  کشتن بی ‏رحمانه یک نوجوان 17 ساله توسط پلیس همچنان ادامه دارد و مقامات فرانسوی هم می گویند با قدرت با این اعترضات مقابله خواهند کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، در چهارمین روز اعتراضات سراسری مردم فرانسه، دولت این کشور امیدوار است با اعزام و استقرار ده ها هزار نیروی نظامی و امنیتی، دور دیگری از جنبش اعتراضی جوانان در مقابله با نژادپرستی پلیس را سرکوب کند.

علاوه بر شهر پاریس، پایتخت فرانسه، تقریبا تمام شهرهای مهم از جمله مارسی، لیون، استراسبورگ،تولوز و لیل و همین طور دیگر شهرهای کوچک و بزرگ کم و بیش شاهد اعتراضات بوده اند.

آغاز بدترین بحران برای ماکرون روز سه شنبه یک نوجوان مراکشی الاصل 17 ساله در حومه پاریس به ضرب گلوله نیروهای پلیس فرانسه به قتل رسید؛ پلیس مدعی شد که او نسبت به فرمان ایستِ مأمور پلیس بی‏ توجهی کرده و به همین دلیل هدف گلوله پلیس قرار گرفت.

با انتشار تصاویر و نحوه قتل این نوجوان، موجی از انزجار بین مردم فرانسه به خصوص میان جوانان رنگین ‏پوست برخاست و آنها را به خیابان کشاند.

به نوشته خبرگزاری رویترز این بدترین بحرانامانوئل ماکرون رییس جمهور فرانسه، پس از ب اعتراضات جلیقه زردها در سال 2021 است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقرار 45 هزار نیروی پلیس در پاریس/ فرزندان فرانسه چه می خواهند؟

استقرار 45 هزار نیروی پلیس در پاریس/ فرزندان فرانسه چه می خواهند؟