مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 تیر 1402 ساعت 13:302023-07-10پزشكي

سلامت مادران باردار در تنگستان به صورت مستمر پیگیری می شود


رییس شبکه بهداشت و درمان تنگستان گفت: برای اطمینان از بارداری سالم، مادران باردار در تنگستان به صورت مستمر از لحاظ سلامتی پیگیری می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، ماه زرافشون رفیعی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سه ماهه اول سال جاری 488 مادر باردار مراقبت های دوران بارداری را دریافت کرده اند اظهار داشت: دوران بارداری نیازمند مراقبت های خاصی است که این مراقبت ها در هشت مرحله در 6 تا 10 هفته اول بارداری، 16 تا 20 هفته، 24 تا 30 هفته، 31 تا 34 هفته، 35 تا 37 هفته، 38، 39 و هفته 40 بارداری انجام می شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان تنگستان تصریح کرد: در هفته های 6 تا 10 و 24 تا 30، تمامی آزمایش های دوران بارداری برای مادران باردار رایگان است.

وی ادامه داد: در دوران بارداری ضمن کنترل صدای قلب جنین و شرح حال اولیه مادر باردار شامل علائم خطر، شکایات شایع، وزن و فشارخون، تفسیر نتایج سونوگرافی، واکسیناسیون و تفسیر آزمایش ها، بسته به نیاز مادر باردار مراقبت های لازم توسط بهورز، ماما و پزشک انجام می شود.

رفیعی گفت: در دوران بارداری مکمل های ویتامینی مانند اسیدفولیک، ویتامین د 1000، فروسولفات و مولتی ویتامین مینرال با توجه به سن بارداری به صورت رایگان در اختیار مادران باردار قرار می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سلامت مادران باردار در تنگستان به صورت مستمر پیگیری می شود

سلامت مادران باردار در تنگستان به صورت مستمر پیگیری می شود