مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 تیر 1402 ساعت 08:352023-07-08اقتصادي

نخل های بی سر آبادان احیا می شوند


مدیر جهاد کشاورزی آبادان از احیای بیش از 100 هکتار از نخلستان های این شهرستان در طرح جایگزینی و توسعه نخیلات فرسوده خبر داد و گفت: نخل های بی سر آبادان احیا می شوند.

- ایسنا/خوزستان مدیر جهاد کشاورزی آبادان از احیای بیش از 100 هکتار از نخلستان های این شهرستان در طرح جایگزینی و توسعه نخیلات فرسوده خبر داد و گفت: نخل های بی سر آبادان احیا می شوند.

حسن دشتی نژاد در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در طرح جایگزینی و توسعه نخیلات به دنبال جایگزینی و احیای نخیلات فرسوده شهرستان آبادان هستیم و در این زمینه تاکنون 31 میلیارد ریال اعتبار به کشاورزان پرداخت شده است.

وی افزود: در هر هکتار زمین امکان کشت 156 اصله نخل وجود دارد و از این رو تلاش خواهد شد در دو بخش جایگزینی و توسعه، نخل های بی سر، فرسوده و بی ثمر آبادان احیا شوند.

مدیر جهاد کشاورزی آبادان با اشاره به این که بیش از 100 هکتار از نخلستان های این شهرستان در طرح جایگزینی و توسعه نخیلات احیا شده است، گفت: در بخش جایگزینی کشاورزان پاجوش ها را جایگزین نخل های فرسوده و بدون ثمر می کنند و در بخش توسعه نیز زمین های بایر و رهاشده پس از آماده سازی با کشت پاجوش نخل و میانه کاری احیا می شوند.

دشتی زاده ادامه داد: این طرح حمایتی سازمان جهاد کشاورزی فرصت خوبی است تا کشاورزان با احیای زمین های کشاورزی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخل های بی سر آبادان احیا می شوند

نخل های بی سر آبادان احیا می شوند