مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 تیر 1402 ساعت 11:502023-06-25اقتصادي

خربزه های جنوب فارس نان بر سر سفره صیفی کاران نگذاشت+ فیلم


سفره صیفی کاران جنوب فارس امسال هم بیش از پیش خالی از نان ماند و خربزه های شیرین این خطه از استان هم،مثل گوجه ها چوب حراج به آن زده شد تا کام کشاورزان دوباره تلخ شود.

- برداشت خربزه که از اواسط اردیبهشت ماه در مناطق جنوبی فارس شروع شده، چیزی تا انتهای برداشت آن نمانده است، اما حالا که باید صیفی کاران مزد زحمت سه ماه اشان را بگیرند،دستانشان تهی مانده از دسترنجی است که بر اثر افت شدید قیمت ها به یغما رفته است.

  برداشت این محصول در مناطق مختلف فارس، از مُهر ، بخش اَرَد گراش تا خُنج ، از فراشنبد تا قیرکارزین، از زرین دشت تا داراب ، از نیمه دوم اردیبهشت آغاز شده اما هرچه به انتهای فصل برداشت می رسد چیزی جز حسرت و افسوس عایدی صیفی کاران نمیشود.

کشاورزان صیفی کار فارس، امسال هم به امید رونق تولید و صادرات، دوباره خربزه، شمام ، هندوانه و طالبی کاشتند، اما دوباره مرزها بسته شد و آنها ماندند و محصولاتی که لگد مال جولان دلالان شد.

  رضا رسولی؛ کشاورز روستای بریسکان شهرستان داراب در جنوب شرق استان فارس است که امسال 8 هکتار زمین استیجاری را به کشت خربزه اختصاص در آورده است.

او که از ترس ماندن خربزه ها به روی دستش، دسترنج سه ماه اش را حراج کرده، میگوید: نه من، بلکه شغل همه مردم روستاهای بخش فسارود شهرستان داراب کشاورزی و باغداری است و در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خربزه های جنوب فارس نان بر سر سفره صیفی کاران نگذاشت+ فیلم

خربزه های جنوب فارس نان بر سر سفره صیفی کاران نگذاشت+ فیلم