مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 تیر 1402 ساعت 15:302023-06-25سياسي

حوزه زیبایی؛ آفت ورود پزشکان عمومی به رشته های تخصصی


عضو شورای عالی نظام پزشکی، ورود پزشکان عمومی به حوزه زیبایی را یکی از موانع مهم ورود فارغ التحصیلان پزشکی عمومی به دوره های سخت و پر مسوولیت دستیاری دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، محمدباقر حیدری درباره عدم تمایل فارغ التحصلان پزشکی برای ورود به رشته های تخصصی مادر از جمله طب اورژانس، عفونی، اطفال و داخلی اظهار داشت: بنظر می رسد این عدم تمایل به ادامه تحصیل در دوره های دستیاری طی فرایندی چند ساله در ذهن تحصیل کرده های پزشکی شکل می گیرد و دلایل متعددی دارد.

مشخصا دانشجویان پزشکی از بین بااستعدادترین و با انگیزه ترین دانش آموزان گلچین می شوند و هدف هر کدام در ابتدای ورود به این رشته سرآمد شدن در تخصصی خاص است؛ حال چه می شود که بخش زیادی از همین افراد در نیمه راه متوقف شده و انگیزه ادامه دادن را از دست می دهند؟ بنابر اعلام روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، وی اولین دلیل خالی ماندن ظرفیت صندلی های دستیاری پزشکی را افت آموزش و سرخوردگی برخی دانشجویان در دوره پزشکی عمومی طی سال های اخیر توصیف کرد و گفت: بی انگیزگی برخی اساتید یا فراهم نبودن زیرساخت های مناسب آموزشی در بعضی دانشگاه ها یا عوامل محیطی نظیر شرایط سخت در پاندمی کرونا و… به این مسئله دامن زده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حوزه زیبایی؛ آفت ورود پزشکان عمومی به رشته های تخصصی

حوزه زیبایی؛ آفت ورود پزشکان عمومی به رشته های تخصصی