مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 تیر 1402 ساعت 22:002023-06-22پزشكي

انجام 250 مورد پیوند کبد در گیلان/ پیوند قلب و ریه به زودی انجام می شود


رییس علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه تاکنون 250 مورد پیوند عضو در گیلان انجام شده است، گفت: پیوند کبد در استان انجام می شود.

- ایسنا/گیلان رییس علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه تاکنون 250 مورد پیوند عضو در گیلان انجام شده است، گفت: پیوند کبد در استان انجام می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا،دکتر محمدتقی آشوبی امروز در چهارمین جشن نفس استان گیلان که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، با اشاره به رنج و درد بیماران دارای نارسایی کبدی و کلیوی، اظهار کرد: بیماران بسیاری در انتظار پیوند عضو هستند.

وی دانشگاه علوم پزشکی گیلان را قطب پیوند شمال کشور دانست و افزود: تاکنون 250 مورد پیوند عضو در گیلان انجام شده و کادر درمان این دانشگاه سال گذشته بیش از 37 مورد پیوند کبد انجام دادند و امسال پنج مورد داشتیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان جشن واقعی را روزی دانست که بیماری در انتظار عضو نباشد و خاطرنشان کرد: امیدواریم از نظر علمی و پزشکی به جایگاهی برسیم که بتوانیم از همه اعضای افراد مرگ مغزی برای بیماران نیازمند استفاده کنیم.

آشوبی، با بیان اینکه فرهنگ اهدای عضو در حال نهادینه شدن است، گفت: هنوز عده ای هستند که مقاومت می کنند و همکاری لازم را با واحد پیوند عضو دانشگاه ندارد؛ این در حالی است که پزشکان و پرستاران روزانه شاهد رنج کشیدن بیماران هستند و این افرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام 250 مورد پیوند کبد در گیلان/ پیوند قلب و ریه به زودی انجام می شود

انجام 250 مورد پیوند کبد در گیلان/ پیوند قلب و ریه به زودی انجام می شود