مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 تیر 1402 ساعت 11:502023-07-16اقتصادي

«میدان آرش» آرش می ماند/ آرش نیازمند کمان دیپلماتیک ایرانی


سال ها از اکتشاف میدان مشترک گازی آرش در پیچیده ترین جغرافیای سیاسی جهان می گذرد و حل اختلاف های مرزی، نیازمند کمان دیپلماتیک ایرانی و نگاه برد-برد است تا «میدان آرش» آرش بماند.

- سال ها از اکتشاف میدان مشترک گازی آرش در پیچیده ترین جغرافیای سیاسی جهان می گذرد و حل اختلاف های مرزی، نیازمند کمان دیپلماتیک ایرانی و نگاه برد-برد است تا میدان آرش آرش بماند.

خبرگزاری مهر - گروه سیاست؛ رامین عبدالله شاهی: میدان مشترک گازی آرش در شمال خلیج فارس، در پیچیده ترین جغرافیای سیاسی دریایی جهان میان کشورهای ایران و کویت واقع شده است.

ذخیره درجا گاز طبیعی میدان آرش حدود 20 تریلیون فوت مکعب و ذخیره نفت خام درجای این میدان نیز نزدیک به 310 میلیون بشکه برآورد می شود که سهم ایران را حدود 40 درصد تخمین زده اند.

عدم توافق میان ایران و کویت موجب شده است تا سرنوشت بهره برداری از میدان آرش در هاله ای از ابهام قرار بگیرد.

پیچیدگی های جغرافیای سیاسی در شمال خلیج فارس، مسائل تکنیکی و فنی بسیار زیاد، همینطور اختلاف حقوقی و برداشت های متفاوت از قوانین بین المللی و دریایی موجب شده است که اختلافات بر سر این میدان انرژی مهم برطرف نشود.

در مقاطعی دولت کویت و در زمان هایی دولت ایران به دنبال آغاز بهره برداری از ذخایر انرژی این منطقه حساس بود که به دلیل برطرف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«میدان آرش» آرش می ماند/ آرش نیازمند کمان دیپلماتیک ایرانی

«میدان آرش» آرش می ماند/ آرش نیازمند کمان دیپلماتیک ایرانی