مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 تیر 1402 ساعت 23:452023-07-08اقتصادي

یمن مصوبه تحریم کالاهای سوئدی را به اجرا گذاشت


دولت یمن مصوبه خود در تحریم کالاهای سوئدی را به اجرا گذاشت تا نخستین کشور اسلامی باشد که در واکنش به هتک حرمت قرآن کریم، عوامل آن را تحت تحریم قرار می دهد.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، محمد المطهر، وزیر تجارت و صنعت دولت نجات ملی یمن در گفت وگو با شبکه المسیره این کشور تاکید کرد: تصمیم جلوگیری از واردات کالاهای سوئدی در شورای وزیران یمن به تصویب رسید و بر مبنای آن کمیته ای تشکیل شد که مسئولیت نشست با بازرگانان و نمایندگان را بر عهده گرفته است.

وی با بیان اینکه هر کالای سوئدی که به بنادر گمرکی برسد،  توقیف خواهد شد، گفت: ما پس از ملاقات با بخش خصوصی با استقبال خوب آنها نسبت به این تصمیم تحریم کالاهای سوئدی روبرو شدیم.

المطهر گفت: یمن نخستین کشور اسلامی است که به دنبال هتک حرمت به مقدس ترین مقدسات مسلمانان در سوئد، واردات کالاهای سوئدی را ممنوع کرد.

وزیر یمنی افزود: ما از نهادهای ذیربط با هماهنگی اقتصادی و تجاری بین کشورهای عربی و اسلامی می خواهیم فشار وارد کنند تا واردات از سوئد به طور کامل متوقف شود.

وی تاکید کرد: واردات کالاهای سوئدی به یمن محدود است، اما تحریم آن با این هدف انجام می شود که پیام مخالفت با هتک حرمت قرآن کریم را مخابره کند و این کم ترین کاری بود که لازم بود انجام دهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یمن مصوبه تحریم کالاهای سوئدی را به اجرا گذاشت

یمن مصوبه تحریم کالاهای سوئدی را به اجرا گذاشت