مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 12:102023-07-11دانش

مباحث علوم انسانی دانشگاه ها باید از نقلی به عقلی تغییر یابد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در دومین دوره منش استادی با محوریت ایمان و امید ویژه استادان جوان دانشگاه که در دانشکده مدیریت دانشگاه .

- دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت:مباحث علوم انسانی فعلی در دانشگاه ها به شیوه نقلی تدریس می شود، باید نقل دیگران را بخوانیم، اما باید استادان هم در کاربست نقد و تجربه نظریات نقش مکثر ایفا کنند و ایمان و امید باعث تبدیل علوم دانشگاهی نقدی به عقلی می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در دومین دوره منش استادی با محوریت ایمان و امید ویژه استادان جوان دانشگاه که در دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، درباره نقش ایمان و امید در علوم دانشگاهی گفت: ایمان یک امر قلبی است، البته ظهور زبانی و فعلی پیدا می کند.

وی افزود: حقیقت ایمان امر قلبی و درونی است و برای مثال، اگر کافری یک لحظه ایمان بیاورد و از دنیا برود، اما فرصتی برای اقامه نماز نداشته باشد هم مؤمن به حساب می آید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مباحث علوم انسانی دانشگاه ها باید از نقلی به عقلی تغییر یابد

مباحث علوم انسانی دانشگاه ها باید از نقلی به عقلی تغییر یابد