مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 تیر 1402 ساعت 22:402023-06-28سياسي

30 شی و سند تاریخی در دولت سیزدهم به کشور بازگردانده شد


وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون 30 شی و سند تاریخی به کشور بازگردانده شده است.

- ایسنا/خراسان رضوی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون 30 شی و سند تاریخی به کشور بازگردانده شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سید عزت الله ضرغامی عصر چهارشنبه هفتم تیر ماه در بازدید از سد تاریخی فریمان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با تلاش های دولت سیزدهم و همکاری وزارت میراث فرهنگی، وزارت امور خارجه و نمایندگی سیاسی ایران در لندن سنگ نگاره ساسانی به ایران بازگشت، افزود: این مجسمه در دهه 60 به صورت قاچاق از کشور خارج شده بود که پس از پیگیری حقوقی، مسائل آن رفع و سرانجام وارد کشور شد.

وی با بیان اینکه این سنگ نگاره حدود هفت سال پیش در بریتانیا کشف و ضبط شد، اظهار کرد: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در دولت سیزدهم با پیگیری های جدی تاکنون موفق به استرداد 30 شی فرهنگی تاریخی به ایران شده که در نوع خود کم نظیر است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اینکه برخی سؤال می کنند چرا هنوز در برخی موزه های بزرگ و مشهور دنیا اشیای تاریخی ایران و کشورهای اسلامی وجود دارد و بازنمی گردد؟ اظهار کرد: ما این موضوع را پیگیری می کنیم ولی بسیاری از آن ها در دوره پهلوی و از نظر خارجی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

30 شی و سند تاریخی در دولت سیزدهم به کشور بازگردانده شد

30 شی و سند تاریخی در دولت سیزدهم به کشور بازگردانده شد