مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 تیر 1402 ساعت 13:302023-07-13دانش

خسرویان: دستورالعمل قطعی برای ادغام دانشگاه ها صادر نشده است


رییس دانشگاه فنی و حرفه ای با بیان اینکه آمایش آموزش عالی موضوع جدی است، گفت: هنوز این موضوع به اندازه کافی پخته نشده و در این طرح باید تمام رشته ها دارای پیوست شغلی باشند و رشته ها یا مراکزی که بدون تقاضا هستند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، طرح آمایش و ساماندهی آموزش عالی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است که 9 بند دارد و وزارت علوم بحث مأموریت گرا کردن دانشگاه ها و واحدهای دانشگاهی را مدنظر قرار داده است.

در کنار این طرح بحث ادغام دانشگاه ها هم مطرح می شود که این موضوع را از عرفان خسرویان رییس دانشگاه فنی و حرفه ای پرسیدیم.

خسرویان در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس پیرامون ساماندهی مراکز علمی کاربردی و دانشگاه پیام نور در دانشگاه های فنی وحرفه ای و دولتی گفت: بحث آمایش آموزش عالی موضوع جدی است اما هنوز بحث ادغام دانشگاه ها به اندازه کافی پخته نشده است.

  رییس دانشگاه فنی و حرفه ای اضافه کرد: در طرح آمایش آموزش عالی باید تمام رشته ها دارای پیوست شغلی باشند و رشته ها یا مراکزی که بدون تقاضا هستند، حذف شوند و دانشگاه ها باید مأموریت خودشان را با این قضیه به روز کنند.

وی خاطرنشان کرد: البته هنوز دستورالعملی درباره ادغام دانشگاه ها ابلاغ نشده و اگر اتفاق جدیدی افتاده باشد یا خیر من اطلاعی ند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسرویان: دستورالعمل قطعی برای ادغام دانشگاه ها صادر نشده است

خسرویان: دستورالعمل قطعی برای ادغام دانشگاه ها صادر نشده است