مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 تیر 1402 ساعت 07:052023-07-18دانش

افزایش 5 برابری نرخ فرونشست گردوغبار در حوضه تالاب گاوخونی


استاد گروه خاک شناسی دانشگاه آزاداسلامی اصفهان گفت: نرخ فرونشست گردوغبار در حوضه آبریز تالاب بین المللی گاوخونی نسبت به سال 1397 پنج برابر شده است.

- پروفسور احمد جلالیان در گفت وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه 2 طرح مطالعاتی برای بررسی اثرات زیست محیطی خشک شدن تالاب بین المللی گاوخونی با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان توسط دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان در سال های 1397 و 1401 انجام شد، اظهار داشت: چهار تفاوت فاحش در نتایج این 2 مطالعه که به فاصله چهار سال انجام شد، مشاهده کردیم.

وی ادامه داد: اولین موردی که در نتیجه مطالعات سال 1401 قابل توجه بود، مقدار نرخ فرونشست گردوغبار در حوضه آبریز تالاب گاوخونی بود که سال 1397 به میزان 46 تُن در کیلومتر مربع در سال بود اما در مطالعات نهایی 1401 به 224 تُن در کیلومتر مربع در سال رسیده که تقریباً پنج برابر شده است.

مجری طرح بررسی اثرات زیست محیطی خشک شدن تالاب بین المللی گاوخونی افزود: افزایش پنج برابری نرخ فرونشست گردوغبار به معنای آن است که گردوغبار در آن منطقه زیاد شده و شرایطی را فراهم می کند که مناطق بیشتری را تحت تأثیر قرار دهد.

افزایش میزان کادمیوم در گردوغبار حوضه گاوخونی جلالیان خاطرنشان کرد: نتیجه مطالعات سال 1401 نشان می دهد که مقدار کادمیوم در گردوغبار حوضه تالاب به 2.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 5 برابری نرخ فرونشست گردوغبار در حوضه تالاب گاوخونی

افزایش 5 برابری نرخ فرونشست گردوغبار در حوضه تالاب گاوخونی