مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 تیر 1402 ساعت 11:152023-06-30بين الملل

نشست اضطراری کابینه ماکرون همزمان با بازداشت 670 نفر


همزمان با تداوم اعتراضات خشن و ناآرامی ها در فرانسه، نزدیک به 670 نفر در این تجمعات بازداشت شده و کابینه این کشور نیز نشست اضطراری برگزار کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، کشور فرانسه که خود را مهد تمدن و زادگاه اعلامیه حقوق بشر و تمدن به جهانیان معرفی می کند، بار دیگر به دلیل نقض همان حقوق انسانی و قتل یک نوجوان توسط پلیس این کشور درگیر ناآرامی و اعتراضات گسترده و خشن به بی عدالتی، تناقض و دورویی دموکراسی فرانسوی شده است.

امانوئل ماکرون رییس جمهور فرانسه امروز (جمعه) پس از گسترده ترین شب اعتراضات به تیراندازی مرگبار پلیس به یک نوجوان 17 ساله، کابینه خود را برای دومین جلسه بحران طی دو روز گذشته گردهم جمع کرد.

جرالد دارمانیان وزیر کشور فرانسه امروز در بیانیه ای اعلام کرد که حداقل 667 نفر در طول شبانه روز گذشته در سراسر فرانسه به بهانه درگیری با پلیس و نیروهای امنیتی و همچنین آتش زدن اماکن خصوصی و عمومی از جمله فروشگاه ها و بانک ها و منفجر کردن خودروها و اتوبوس ها دستگیر شدند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، وزارت کشور فرانسه از شامگاه پنجشنبه در تلاش برای سرکوب سومین شب اعتراضات و ناآرامی ها در اکثر شهرهای این کشور، 40 هزار پلیس و نیروی امنیتی را مستقر کرده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشست اضطراری کابینه ماکرون همزمان با بازداشت 670 نفر

نشست اضطراری کابینه ماکرون همزمان با بازداشت 670 نفر