مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 تیر 1402 ساعت 12:302023-07-03اقتصادي

چرا قیمت چای گران شد


افزایش قیمت چای خشک داخلی متناسب با رشد تورم، هزینه های تولید و سایر عوامل زندگی است و ربطی به میزان تولید ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، حبیب جهانساز،  افزایش قیمت چای خشک را با توجه به رشد هزینه های تولید و تورم، منطقی خواند و افزود: امسال قیمت تضمینی هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک نیز 52 درصد و برگ سبز چای درجه دو 62 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته که بر قیمت نهایی چای خشک تاثیر می گذارد.

وی اظهار داشت: قیمت تضمینی هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک در سال جاری 13 هزار و 990 تومان و هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه دو 11 هزار و 500 تومان مصوب شده که در واقع قیمت کف بازار است.

جهانساز با بیان این که تولید برای کشاورز باید صرف کند، تصریح کرد: اگر برای کشاورز صرفه اقتصادی ایجاد نکنیم، تولیدی در کشور اتفاق نمی افتد.

وی در عین حال گفت: تمام برگ سبز چای برداشت شده ممتاز و درجه یک نیست و بستگی به کیفیت و خصوصیت آن شامل چای ممتاز، شکسته درجه 1 و 2، باروتی و غیره دارد و از این رو با قیمت های مختلف نیز عرضه می شود.

رییس سازمان چای کشور اذعان داشت: با این حال چای مرغوب داخلی به رغم سلامت و کیفیت خوب با رعایت حقوق مصرف کنندگان ارزان تر از چای خارجی به بازار عرضه می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا قیمت چای گران شد

چرا قیمت چای گران شد