مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 تیر 1402 ساعت 15:252023-07-16فرهنگي

ثبت ملی 4 اثر فرهنگی- تاریخی به استاندار همدان ابلاغ شد


مراتب ثبت چهار اثر در فهرست میراث فرهنگی - تاریخی ملی از سوی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به استاندار همدان ابلاغ شد.

- ایسنا/همدان مراتب ثبت چهار اثر در فهرست میراث فرهنگی - تاریخی ملی از سوی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به استاندار همدان ابلاغ شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان در این باره گفت: این آثار شامل خانه فاطمی در نهاوند، خانه کهزادی در تویسرکان، حمام چالو در کبودراهنگ و مسافرخانه کتابی در ملایر است که در نامه عزت الله ضرغامی به علیرضا قاسمی فرزاد ابلاغ شده است.

محسن معصوم علیزاده ادامه داد: اثر فرهنگی- تاریخی خانه فاطمی به شماره 23851، خانه کهزادی به شماره 23845، حمام چالو به شماره 33847 و مسافرخانه کتابی به شماره 33847 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان افزود: خانه فاطمی نهاوند در بافت تاریخی این شهر و متعلق به خانواده فاطمی از بزرگان شهر نهاوند و بنای آن مربوط به اواخر قاجار و اوایل پهلوی با تزیینات آجری فاخر است.

وی به سوابق تاریخی حمام چالو اشاره کرد و گفت: این بنا در روستای چالو در شهرستان کبودراهنگ قرار دارد که از حمام های دوره قاجار با معماری سنگی دوره قاجا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت ملی 4 اثر فرهنگی- تاریخی به استاندار همدان ابلاغ شد

ثبت ملی 4 اثر فرهنگی- تاریخی به استاندار همدان ابلاغ شد