مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 14:262023-07-11بين الملل

اهداف پنهان آمریکا از بازی با کارت بحران برق عراق


واشنگتن که همواره به دنبال پیشبرد سیاست هایش در عراق از طریق فشار بر بغداد بوده و اقدامات زیادی برای بی ثباتی اقتصادی و امنیتی در این کشور انجام داده، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، آمریکا با وجود تعهد عراق به پرداخت مستمر و بدون وقفه بدهی گازی به ایران، با ممانعت از رسیدن پول خرید گاز از ایران به تهران، کارت تحریم ایران را به عنوان سلاحی علیه عراق و مردمش استفاده می کند.

  وبگاه عراقی المعلومه با انتشار یادداشتی در این خصوص نوشت: واشنگتن در حال سوء استفاده از دمای بالا و افزایش تقاضای انرژی در عراق است تا آسایش مردم عراق را که خواستار حل هر چه سریعتر بحران برق هستند، بر هم بزند.

تحلیلگران، این اقدام خبیث آمریکا را تلاش مجدد آن برای شعله ور کردن آتش اعتراض علیه دولت و تنش زایی در داخل عراق می دانند.

جواد رحیم الساعدی دبیرکل نهضت جهاد و سازندگی عراق، به المعلومه گفت: عراق اسیر آمریکا شده است و واشنگتن تلاش دارد تا خیابان ها را علیه دولت ملتهب کند، به ویژه اینکه عموم مردم به دلیل تحریم آمریکا و ناتوانی در رساندن وجوه گاز به کشور صادرکننده، ساعتها از قطعی برق رنج می برند .

وی افزود: این سیاست آمرکیا دیگر بر کسی پوشیده نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهداف پنهان آمریکا از بازی با کارت بحران برق عراق

اهداف پنهان آمریکا از بازی با کارت بحران برق عراق