مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 تیر 1402 ساعت 12:402023-07-18اقتصادي

تعیین عدد ثابت برای نرخ خوراک و سوخت شرکت ها اشتباه است


افزایش ناگهانی نرخ خوراک و گاز سوخت در حالی ابلاغ شد که روند قیمت های جهانی گاز در بازارهای بین المللی روند کاهشی داشته و تعیین عدد ثابت برای نرخ خوراک اشتباه است.

- سیاوش وکیلی در گفت وگو با خبرنگار مهر در رابطه با تأثیرات تصمیم هیئت دولت مبنی بر افزایش نرخ خوراک بر بازار سرمایه، اظهار کرد: با توجه به ابلاغ افزایش قیمت 40 درصدی گاز خوراک و 100 درصدی گاز سوخت (نسبت به سال 1401) و تعیین نرخ 7 هزار تومان برای خوراک و 4 هزار تومان برای سوخت واحدهای پتروشیمی، از اواخر خرداد ماه امسال شاهد کاهش حجم معاملات و ریزش بازار سرمایه بودیم.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه افزود: صنعت پتروشیمی در اقتصاد ملی و همچنین بازار سرمایه از وزن بالایی برخوردار است به طوری که این صنعت سهم 27 میلیارد دلاری در تولید ناخالص داخلی کشور و 30 درصد از صادرات غیر نفتی کشور را در سال 1401 از آن خود کرده است.

وی گفت: افزایش ناگهانی نرخ خوراک و گاز سوخت در حالی ابلاغ شد که روند قیمت های جهانی گاز طبیعی در بازارهای بین المللی و حتی اروپا روند کاهشی داشته، رویکرد حال حاضر دولت مغایر با سیاست حمایت از تولید و اقتصاد مقاومتی است.

وکیلی اضافه کرد: شرکت های پتروشیمی دارای سهامدارانی در حوزه هایی همچون (سهام عدالت و سبدهای سرمایه گذاری صندوق های بازنشستگی تأمین اجتماعی، کشو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعیین عدد ثابت برای نرخ خوراک و سوخت شرکت ها اشتباه است

تعیین عدد ثابت برای نرخ خوراک و سوخت شرکت ها اشتباه است