مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 تیر 1402 ساعت 11:322023-07-12بين الملل

چراغ سبز کاخ سفید به فروش اف-16 به ترکیه


یک مقام دولت جو بایدن اعلام کرد این دولت با فروش جنگنده های اف-16 به ترکیه بعد از آنکه آنکارا مخالفتش را با درخواست سوئد برای عضویت در ناتو کنار گذاشت، - یک مقام دولت جو بایدن اعلام کرد این دولت با فروش جنگنده های اف-16 به ترکیه بعد از آنکه آنکارا مخالفتش را با درخواست سوئد برای عضویت در ناتو کنار گذاشت، موافقت کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رسانه های آمریکایی گزارش دادند، دولت جو بایدن، رییس جمهور آمریکا ساعاتی پس از آنکه آنکارا رفع مخالفتش با عضویت سوئد در ناتو را اعلام کرد، قبول کرده تا روند جنجالی فروش جنگنده های اف-16 به ترکیه را به پیش ببرد.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز سه شنبه این تصمیم را تایید کرده و گفت، جو بایدن با کنگره برای نهایی ساختن این معامله تسلیحاتی همکاری خواهد کرد.

سالیوان در گفتگو با خبرنگاران در محل اجلاس ناتو در شهر ویلنیوس، پایتخت لیتوانی گفت: او (بایدن) هیچ شرط یا تبصره ای تعیین نکرده است.

او مایل است این انتقال تسلیحاتی را در رایزنی با کنگره به پیش ببرد.

یک گروه از سناتورهای آمریکایی ماه فوریه تهدید به بلوکه کردن این معامله تا زمانی که آنکارا مخالفتش با پیوستن سوئد و فنلاند به ائتلاف ناتو را رفع نکند، کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چراغ سبز کاخ سفید به فروش اف-16 به ترکیه

چراغ سبز کاخ سفید به فروش اف-16 به ترکیه