مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 تیر 1402 ساعت 17:112023-07-14سياسي

غدیر یک جریان سیاسی در تاریخ مسلمانان است


نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: غدیر یک جریان سیاسی در تاریخ مسلمانان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، آیت الله شعبانی موثق در نخستین گردهمایی برخط فعالان فضای مجازی انقلاب اسلامی در استان همدان اظهار کرد: این که اهل بیت (ع) عید غدیر را به عنوان عید اکبر و عید اعظم مطرح کردند، دلیلش نگاه سیاسی است که در غدیر وجود دارد.

وی افزود: این نگاه سیاسی و آگاهی که مربوط به اداره جامعه است در عید فطر و عید قربان وجود ندارد پس جریان غدیر یک جریان سیاسی است.

امام جمعه همدان با اشاره به این که جریان غدیر را با دو فرضیه بررسی می کنیم، گفت: فرضیه اول را بر این بگذاریم که امیرالمؤمنین علیه السلام به عنوان خلیفه اول مطرح شد و این در جامعه هم اتفاق می افتد و مردم هم همراهی کردند که توصیه به فرمایشات پیغمبر اسلام عملیاتی می شود.

آیت الله شعبانی موثقی افزود: دوم فرضیه ای است که در تاریخ اتفاق افتاده است، در تاریخ چه اتفاقی افتاده که امیرالمومنین معرفی شد اما جریان نفاق نگذاشت امیرالمومنین به خلافت برسد و این دو فرض است.

وی با بیان اینکه جریان غدیر نشان می دهد سیاست به معنای اداره دین و دنیا است، بیان کرد: سیاست در کلام، شیعه، و اهل سنت به معنای اداره دین و دنیا مطرح می شود و یک ریاست عمومی برای اداره دین و دنیا است و این سیاست تعریف می شود در ادب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غدیر یک جریان سیاسی در تاریخ مسلمانان است

غدیر یک جریان سیاسی در تاریخ مسلمانان است