مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 تیر 1402 ساعت 13:002023-07-20اجتماعي

بساط روضه محرم در دیار آذری ها پهن شد/«شاه حسین گویان» رسمی دیرین


محرم که از راه می رسد، بساط روضه خوانی نیز در مناطق مختلف آذربایجان غربی پهن می شود تا شرح دلدادگی به حسین (ع) و 72 تن از یاران باوفایش در این دیار تا عرش طنین انداز شود.

-  ارومیه - محرم که از راه می رسد، بساط روضه خوانی نیز در مناطق مختلف آذربایجان غربی پهن می شود تا شرح دلدادگی به حسین (ع) و 72 تن از یاران باوفایش در این دیار تا عرش طنین انداز شود.

خبرگزاری مهر - گروه استان ها- سکینه اسمی: این روزها سرکه می چرخانی نه یک خانه، نه یک کوچه بلکه در تمام شهر غوغایی برپاست، هرسال با آغاز دهه اول ماه محرم دل ها به یاد شهیدان کربلا می تپد و دلدادگان اهل بیت (ع) این دیار در حال برگزاری هرچه باشکوه تر آیین های عزاداری هستند.

مردم استان های آذری زبان به خصوص آذربایجان غربی از دیرباز در برگزاری آیین های مذهبی به خصوص عزاداری های ماه محرم پیشرو، الگو و زبانزد خاص و عام بوده اند، اینجا جنس گریه و عزاداری برای امام حسین (ع) و یارانش کمی فرق دارد، عشق و ارادت در پوست و خون مردم از کودک و بزرگ، پیر و جوان، زن و مرد ریشه دوانیده و نسل به نسل به یادگار حفظ شده است.

شهرهای آذربایجان غربی به خصوص ارومیه از چند روز مانده به محرم به طور کامل رنگ و بوی عزا و ماتم به خود گرفته و هیچ محله، خیابان و معبری را نمی توان یافت که در آن پرچم عزای امام حسین (ع) و شهدای ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بساط روضه محرم در دیار آذری ها پهن شد/«شاه حسین گویان» رسمی دیرین

بساط روضه محرم در دیار آذری ها پهن شد/«شاه حسین گویان» رسمی دیرین