مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 تیر 1402 ساعت 15:002023-06-26بين الملل

افزایش گام های اعتمادسازی بین صنعا و ریاض/ عموی رهبر انصارالله در حج


یک رسانه عرب زبان اعلام کرد که جو مثبتی میان ریاض و صنعا حاکم شده است و درحالی که عربستان درصدد استفاده از حج برای نزدیک شدن به جنبش انصارالله است، - رییس شورای عالی سیاسی یمن و سفیر عربستان در کاخ ریاست جمهوری صنعا یک رسانه عرب زبان اعلام کرد که جو مثبتی میان ریاض و صنعا حاکم شده است و درحالی که عربستان درصدد استفاده از حج برای نزدیک شدن به جنبش انصارالله است، این جنبش نیز با فرستادن عموی رهبر خود به مکه گامی را در جهت اعتماد سازی برداشته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه الاخبار لبنان در این باره نوشت: ریاض در تلاش برای ایجاد فضایی مثبت که شانس صلح را افزایش می دهد، از حج برای ترویج نزدیکی با صنعا و عادی سازی اوضاع و روابط میان ریاض و صنعا استفاده می کند.

طبق این گزارش، طی روزهای گذشته گام هایی برداشته شده که نشان دهنده وجود تفاهمات فاش نشده بود که بر سطح بالای اعتماد میان دو طرف صحه گذاشت.

علی رغم اینکه پیشبرد روند صلح در یمن طی ماه های گذشته دچار رکود شده است؛ اما اتفاقات روزهای اخیر فرضیه بازگشت به تشدید تنش در دوره آینده را تضعیف می کند و به حرکت در مسیر یک راه حل سیاسی سوق می دهد که می تواند به درگیری ها پایان دهد.

در همین راستا، منابع آگاه در صنعا به الاخبار گفتند که هفته گذشته هیئتی متشکل از علما و روحانیون یمنی برای ادا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش گام های اعتمادسازی بین صنعا و ریاض/ عموی رهبر انصارالله در حج

افزایش گام های اعتمادسازی بین صنعا و ریاض/ عموی رهبر انصارالله در حج