مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 تیر 1402 ساعت 11:352023-07-19اقتصادي

دریاچه ارومیه 1.36 میلیارد مترمکعب آب دارد


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به کاهش بارش ها در حوضه آبریز دریاچه ارومیه گفت: در حال حاضر تراز دریاچه ارومیه یک هزار و 270 متر و 18 سانتی متر است و یک میلیارد و 360 میلیون مترمکعب نیز آب دارد.

- ایسنا/آذربایجان غربی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به کاهش بارش ها در حوضه آبریز دریاچه ارومیه گفت: در حال حاضر تراز دریاچه ارومیه یک هزار و 270 متر و 18 سانتی متر است و یک میلیارد و 360 میلیون مترمکعب نیز آب دارد.

یاسر رهبردین با بیان اینکه وسعت دریاچه ارومیه در حال حاضر به یک هزار کیلومتر مربع می رسد، افزود: امسال وضعیت بارشی خوبی به ویژه در مقایسه با درازمدت در حوضه آبریز دریاچه ارومیه نداشته و میزان آب معادل برف در استان نیز به 80 میلیون مترمکعب رسید؛ در حالی که متوسط پنج ساله این شاخص 520 میلیون مترمکعب بوده و در برخی مناطق نیز به یک میلیارد مترمکعب می رسید.

وی همچنین ادامه داد: افزایش دما در آذربایجان غربی و برداشت های صورت گرفته به ویژه از آب های زیرزمینی، آبخوان های حوضه آبریز دریاچه ارومیه را دچار مشکل کرده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با قدردانی از مردم برای توجه به احیای دریاچه ارومیه، تاکید کرد: دولت نیز توجه ویژه ای به این موضوع مهم داشته و اع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دریاچه ارومیه 1.36 میلیارد مترمکعب آب دارد

دریاچه ارومیه 1.36 میلیارد مترمکعب آب دارد