مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 تیر 1402 ساعت 16:362023-07-14فرهنگي

جشنواره هامین در راسک برگزار شد


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان راسک از برگزاری جشنواره هامین با هدف توسعه و رونق گردشگری در این شهرستان خبر داد.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان راسک از برگزاری جشنواره هامین با هدف توسعه و رونق گردشگری در این شهرستان خبر داد.

خلیل نبات زهی در گفت وگو با ایسنا با اعلام این خبر بیان کرد: حفظ و معرفی آیین، آداب و رسوم و فرهنگ مردم بلوچ در فصل هامین یا برداشت خرما یکی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی افزود: این جشنواره با حضور فرماندار، مسئول جهاد کشاورزی، ارشاد اسلامی، اداره عشایری، شهرداران و شوراهای اسلامی و دهیاران سه بخش پارود، مرکزی و پیشین در راسک برگزار شد و کشاورزان و نخل داران پس از یک سال تلاش و کوشش برداشت خرمای خود را جشن گرفتند.

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان راسک با اشاره به اهمیت معرفی آداب و رسوم و آیین های روستایی و زنده نگه داشتن سنت های قدیمی در افزایش تولید و اشتغال، بیان کرد: هدف مهم دیگر از برگزاری این جشنواره افزایش شهرت استان، ایجاد روحیه نشاط و شادابی در بین کشاورزان و مردم منطقه و توجه به ظرفیت های فرهنگی، گردشگری و اقتصادی روستاها، مهاجرت معکوس، معرفی غذاهای محلی و سنتی و تولیدات روستا، معرفی پوشش های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جشنواره هامین در راسک برگزار شد

جشنواره هامین در راسک برگزار شد