مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 تیر 1402 ساعت 13:002023-07-14اقتصادي

چشم انداز ایران برای تولید و تکثیر ماهی خاوریاری تا سال 1404


به گفته رییس مؤسسه تحقیقات بین الملی ماهیان خاویاری یکی از افق های روشن این موسسه در بحث تکثیر و پرورش است که در افق 1404 بتوانیم بحث تکثیر ماهی را از 2 میلیون قطعه به پنج میلیون قطعه و گوشت ماهیان خاویاری از پنج هزار تن به 10 هزارتن ارتقا دهیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رودسر، علی نقی سرپناه پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در ایستگاه تحقیقات تاسماهیان گیلان در چایجان رودسر اظهار کرد: ایران به لحاظ پرورش ماهیان خاویاری از ویژگی های ممتازی در دنیا برخوردار است.

  وی با اشاره به اینکه کشورهای آمریکا، چین و ایران دارای چنین مؤسسه بین اللملی ماهیان خاویاری است، افزود: در دنیا 27 گونه ماهیان خاویاری داریم که در ایران پنج گونه در دریای خزر با گونه های هیبریت به هفت گونه می رسد.

  رییس مؤسسه تحقیقات بین الملی ماهیان خاویاری با بیان اینکه در زمینه ترویج، تکثیر و اشتغال از طریق مؤسسه بین المللی ماهیان خاویاری در کشور، حدود 196 مرکز تکثیر و پرورش گونه های با ارزش تخصصی ماهیان خاویاری در ایران ترویج کرده و اشتغالزایی شده است، تصریح کرد: در این خصوص در یک افق بسیار روشن قرار داریم که در بخش آبزی پروری، بهداشت و بیماری ها در فیزیولوژی و شیمی اکولوژی بازسازی ذخایر و به ویژه در بخش ژنتیک و بیدتکنولوزی سرآمد همه کشورها خصوصاََ کشورهای ار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چشم انداز ایران برای تولید و تکثیر ماهی خاوریاری تا سال 1404

چشم انداز ایران برای تولید و تکثیر ماهی خاوریاری تا سال 1404