مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 17:052023-07-09فرهنگي

آذری هستم اما غیرت زبان فارسی را دارم


ژاله آموزگار با بیا اینکه من آذری هستم اما غیرت زبان فارسی را دارم گفت: همچون سایر کشورها، شرط ورود به دانشگاه قبولی در آزمون زبان فارسی باشد.

- ژاله آموزگار با بیا اینکه "من آذری هستم اما غیرت زبان فارسی را دارم" گفت: همچون سایر کشورها، شرط ورود به دانشگاه قبولی در آزمون زبان فارسی باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی فرهنگستان زبان و ادب فارسی، غلامعلی حداد عادل رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در آیین گشایش سی و شمشین المپیاد ملّی ادبی با اشاره به پیشینه این المپاد و فرهنگستان زبان و ادب فارسی، توضیحاتی درباره وظایف گروه های مختلف فرهنگستان ارائه کرد.

او درباره واژه گزینی گفت: گروه واژه گزینی مستقیماً با مفاد قانون هماهنگی دارد و فعالیت اصلی و عمده آن معادل گزینی در برابر الفاظ بیگانه است و از سال 1374 پیوسته به این امر پرداخته است.

واژه گزینی کار ساده ای نیست و گاه مدت ها زمان زیادی لازم است تا یک واژه تدوین و تصویب شود.

در فرهنگستان زبان و ادب فارسی ما دانش واژه گزینی را تولید کرده ایم و این دانش را در دوره کارشناسی ارشد که در فرهنگستان زبان و ادب فارسی برگزار می شود در اختیار دانشجویان می گذاریم و تاکنون هفت دوره در مقطع کارشناسی ارشد واژه گزینی و اصطلاح شناسی در پژوهشکده فرهنگستان زبان و ادب فارسی دانشجو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آذری هستم اما غیرت زبان فارسی را دارم

آذری هستم اما غیرت زبان فارسی را دارم