مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 تیر 1402 ساعت 11:252023-07-18سياسي

آیا در موضوع جزایر سه گانه ایران باز هم پای انگیس در میان است؟


مستندات تاریخی نشان دهنده رد پای انگلیس در موضوع جزایر سه گانه است، به نحوی که یکی از نویسندگان و تاریخ پژوهان گفته اشغال جزایر سه گانه ایران در بازه سال های 1903 تا 1971 میلادی صرفاً به ابتکار استعمار انگلیس بود.

-   به گفته وی، حاکمیت ایران طبق نقشه هایی که خود انگلیسی ها در سال 1886 میلادی به صورت رسمی به ایران دادند که تعلق جزایر به ایران را نشان می دهد.

بنابراین، ما با جایی اختلاف نداریم که بخواهیم آن را به مرجع بین المللی ببریم.

با نگاهی به این روایت مستند تاریخی مشاهده می کنیم، رد پای روباه پیر در این موضوع نیز همچون سایر موضوعات پرچالش و متلاطم به چشم می خورد.

به نحوی که بهمنی قاجار در این خصوص می گوید که اشغال جزایر سه گانه ایران در بازه سال های 1903 تا 1971 میلادی صرفاً به ابتکار استعمار انگلیس بود.

حتی شیوخ راس الخیمه و شارجه علاقه ای برای تصرف آن منطقه نداشتند.

باید عنوان کرد، در منابع متعددی تاریخی همچون کتاب جزایر بوموسا و جزایر تنب بزرگ و تنب کوچک نوشته دکتر ایرج افشار، از نقش اصلی انگلیس در تحریک شیخ شارجه و سایر شیوخ در ادعای مالکیت جزایری همچون بوموسا پرده برداشته شده است.

  موقعیت جزایر سه گانه ایران در خلیج فارس   ریشه تاریخ تعلق جزایر سه گانه به ایران تعلق جزایر سه گانه به ایران از دیرباز تا کنون علاوه بر مستندات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا در موضوع جزایر سه گانه ایران باز هم پای انگیس در میان است؟

آیا در موضوع جزایر سه گانه ایران باز هم پای انگیس در میان است؟