مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1402 ساعت 10:002023-06-27پزشكي

آیا نوشیدنی های انرژی زا وابستگی ایجاد می کنند؟


کارشناس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به آثار زیان آور نوشابه های انرژی زا بر سلامت میانسالان، گفت: مصرف مکرر این نوشیدنی ها به دلیل وجود قند بالا و تبدیل قند به چربی در بدن، - ایسنا/خوزستان کارشناس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به آثار زیان آور نوشابه های انرژی زا بر سلامت میانسالان، گفت: مصرف مکرر این نوشیدنی ها به دلیل وجود قند بالا و تبدیل قند به چربی در بدن، موجب اضافه وزن و چاقی در این افراد می شود.

معصومه تقی زاده در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: تقویت حافظه و تمرکز، جلوگیری از خستگی و افزایش بهره وری را می توان از آثار مصرف نوشابه های انرژی زا به حساب آورد.

وی افزود: معمولا محققان، تقویت عملکرد مغز را ناشی از وجود کافیین و قند در این نوشابه ها می‎دانند.

نکته مهم این است که این نوشیدنی هم مانند سایر نوشابه ها باید کم و متعادل مصرف شود و بهتر است نوشیدنی های سالم مانند شربت های خانگی، دوغ و آب میوه های تازه به جای آن مصرف شود.

کارشناس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان در خصوص آثار زیان آور نوشابه های انرژی زا بر سلامت کودکان و نوجوانان گفت: مصرف بیش از حد نوشابه های انرژی زا به دلیل وجود کافیین و تاثیر آن بر افزایش ضربان قلب می تواند منجر به پیامدهای نامطلوبی مانند فشارخون بالا و اخت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا نوشیدنی های انرژی زا وابستگی ایجاد می کنند؟

آیا نوشیدنی های انرژی زا وابستگی ایجاد می کنند؟