مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1402 ساعت 09:552023-06-27اقتصادي

ویلا سازی و تغییر کاربری اراضی کشاورزی مانعی جدی در جهت دست یابی به امنیت غذایی است


رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : ویلا سازی و تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی زمینه ساز تهدید امنیت غذایی پایدار است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، خسرو شهبازی، اظهارداشت : خاک سرمایه ملی است، اگر خاک کشاورزی دستخوش تغییرات شود و یا به هر نحوی از بین برود، برگشت ناپذیر بوده و قابلیت کشت را از دست می دهد و این امرزمینه ساز تهدید منابع خاکی و در نهایت ایجاد خطر امنیت غذایی برای تغذیه مردم می شود.

شهبازی تصریح کرد: باتوجه به اینکه امنیت غذایی آحاد جامعه به حفاظت از خاک و کشاورزی بستگی داشته لذا با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مردم نسبت به جوانب و تبعات منفی و غیرقابل جبران تخریب مزارع و باغ ها از طریق ساخت و ساز های غیر مجاز می توان ارزش و باورهای عمومی را به سمت قباحت تغییرکاربری غیرمجاز سوق داد.

وی تاکید کرد: در واقع زمانی می شود از تخریب جلوگیری کرد که افکار عمومی ارزش خاک را درک نموده و حفظ زمین های کشاورزی را بر ویلاسازی ترجیح دهند، در غیر اینصورت مطابق قانون هرگونه ساخت و ساز بدون مجوز مساوی با تخریب و قلع و قمع آن است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: ساختمان هایی مشمول تخریب می شوند که در اراضی زراعی و باغ ها بدون اخذ مجوز لازم از کمیسیون تبصره یک ماده یک احداث شده باشند که مطابق قانون حفظ کا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ویلا سازی و تغییر کاربری اراضی کشاورزی مانعی جدی در جهت دست یابی به امنیت غذایی است

ویلا سازی و تغییر کاربری اراضی کشاورزی مانعی جدی در جهت دست یابی به امنیت غذایی است