مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1402 ساعت 09:362023-06-27اقتصادي

چگونه تقلب در مواد غذایی را تشخیص دهیم؟


خبرگزاری فارس چهارمحال و بختیاری شاید از اولین داد و ستد که بین 2 انسان صورت گرفت اندیشه تقلب نیز به ذهن او خطور کرد و به راستی نمی توان زمان و مکان دقیقی برای آن مشخص نمود ولی همواره شرایط بد اقتصادی مثل جنگ جهانی اول و دوم زمینه ساز به وجود آمدن انواع تقلبات در مواد غذایی بوده اند.

تقلبات خطرناک و تقلبات کم خطر به عنوان مثال افزودن نشاسته به ماست یک تقلب است اما خطری برای مصرف کننده ندارد در صورتی که استفاده از یک رنگ سبز صنعتی برای زیباساختن محصولی مثل خیارشور مستقیما سلامت مصرف کننده را به خطر می اندازد.

تقسیم بندی دیگر تقلب در مواد غذایی می تواند تقلب در حجم و یا وزن محصول باشد شاید این حالت را نتوان مستقیماً در تعریف تقلب قرار داد و واژه کم فروشی برای این عمل ناپسند مناسب تر است.

یکی از نکاتی که همواره باید بر روی برچسب بسته بندی مواد غذایی ذکر شود حجم و وزن خالص محصول است یعنی مصرف کننده در ازای پرداخت مبلغی معین یک لیتر شیر که 2.

5 درصد چربی دارد خریداری می کند و در صورتی که به این شیر آب اضافه شده باشد و یا چربی آن بیش از حد گرفته شود مصرف کننده همان یک لیتر محصول را می خرد ولی این محصول همان شیری که باید باشد نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه تقلب در مواد غذایی را تشخیص دهیم؟

چگونه تقلب در مواد غذایی را تشخیص دهیم؟