مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 تیر 1402 ساعت 02:352023-06-27اجتماعي

وقتی مدرسه ها خودشان مشکل می شوند


فاطمه مرتضایی فرد مدرسه ها و آموزش و پرورش را یکی از مشکلات کتاب و کتابخوانی می خواند و می گوید: مدارس یا کتابخانه ندارند و یا اگر دارند کتاب های مورد علاقه بچه ها در آنجا نیست.

- فاطمه مرتضایی فرد مدرسه ها و آموزش و پرورش را یکی از مشکلات کتاب و کتابخوانی می خواند و می گوید: مدارس یا کتابخانه ندارند و یا اگر دارند کتاب های مورد علاقه بچه ها در آنجا نیست.

این کتابدار و عضو شورای کتاب کودک در گفت وگو با ایسنا درباره مسئله کتابخوانی کودکان و نوجوانان و راهکارهایی که برای کتابخوان کردن بچه ها وجود دارد، اظهار کرد: کتابخوانی کلا از خانواده شروع می شود؛ زمانی که کودک و نوجوان ببیند دست پدر و مادرش کتاب است و به خواندن کتاب گرایش داشته و علاقه نشان می دهند، کمابیش ممکن است به خواندن کتاب علاقه مند شود؛ البته این موضوع صددرصد نیست.

او با بیان این که جای دومی که معمولا کتابخوانی در بچه ها تقویت می شود، مدارس است، گفت: تعارف نداریم، چه تعداد از مدارس ما، اگر غیرانتفاعی نباشند، کتابخانه مدرسه ای دارند؟ خیلی کم.

بنابراین مشکل دوم ما از مدرسه و آموزش و پرورش شروع می شود.

اگر در برخی از مدارس کتابخانه هم باشد می بینید کتاب های مورد علاقه بچه ها آنجا نیست و گاه کتاب هایی آنجا گذاشته می شود که بچه ها از آن ها فراری هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی مدرسه ها خودشان مشکل می شوند

وقتی مدرسه ها خودشان مشکل می شوند