مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 00:252023-07-10سياسي

پیمان خواهرخواندگی دروازه ای برای آغاز مراودات بین المللی است


شهردار شهر میراث جهانی یزد با بیان اینکه خواهرخواندگی شهرها دروازه ای برای آغاز مراودات بین المللی با کشورهای مختلف است، گفت: فرهنگ و پویایی بافت تاریخی عامل اصلی ثبت جهانی یزد است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، ابوالقاسم محی الدینی در جلسه ای با حضور اعضای شورای شهر و هیئت های اعزامی از شهرهای گیومری ارمنستان و یاسبرین مجارستان با اشاره به سالروز ثبت جهانی بافت تاریخی یزد اظهار داشت: بناهای تاریخی فقط خشت و گل هستند و مهم افرادی هستند که به این بناها هویت می دهند و سبب ثبت جهانی این بافت شده اند.

وی عنوان کرد: به همین دلیل باید بحث فرهنگ، آیین ها و نمادهایی که داشتیم را پررنگ کنیم؛ شهر یزد ویژگی های زیادی از جمله قنات، قنوت و قناعت، ایمان، درستکاری، صداقت و موارد مختلف دیگر در یزد وجود دارد که باید این موارد را پررنگ کنیم.

محی الدینی افزود: برای حفاظت از میراث جهانی در کنار آنکه باید از بناهای تاریخی نگهداری می کنیم، باید به این فرهنگ هم توجه لازم را داشته باشیم و نسبت به احیای آنچه از فرهنگ های یزد که به فراموشی سپرده شده، اقدام کنیم.

شهردار یزد ادامه داد: بناها و آثار فاخر معماری که اثر دست معماران برجسته یزد بوده از جمله ارزشمندترین مسائلی است که ما در کشورمان داریم که شاید دیگر نمونه این معماری را مشاهده نکنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیمان خواهرخواندگی دروازه ای برای آغاز مراودات بین المللی است

پیمان خواهرخواندگی دروازه ای برای آغاز مراودات بین المللی است