مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 تیر 1402 ساعت 10:302023-07-04اقتصادي

رشد 21 درصدی تولید و 42 درصدی فروش در اردیبهشت ماه


سخنگوی اقتصادی دولت از رشد متوسط 21 درصدی در تولید صنایع و 42 درصدی در فروش در اردیبهشت ماه نسبت به فروردین ماه خبر داد.

- سید احسان خاندوزی در نشست خبری ماهانه سخنگوی اقتصادی دولت با اشاره به افزایش شاخص های تولید و فروش که توسط شرکت های بزرگ ارائه می شود و این آمارها از مجموع 15 رشته جمع آوری می شود گفت: در اردیبهشت ماه نسبت به فروردین ماه شاخص تولید 21 درصد رشد داشته است.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین شاخص فروش نیز در اردیبهشت ماه 42 درصد نسبت به فروردین ماه رشد داشته است که این دو آمار نسبت به سال های بعد از 97 بیشترین جهش را داشته اند.

خاندوزی تصریح کرد: از 15 صنعت بزرگ 8 صنعت دارای رشد دو رقمی بودند که صنعت خودرو 38 درصد و تجهیزات برقی 33 درصد، دارو 29 درصد و ماشین آلات 28 درصد رشد داشتند.

وی با اشاره به صنعت مواد غذایی خاطر نشان کرد: در مواد غذایی بعد از حذف ارز ترجیحی شاهد رشد بودیم که در اردیبهشت ماه نیز این رشد به میزان 18 درصد رسیده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: این رشد در تولید و عرضه نشان می دهد ما در ماه های آینده شاهد عرضه کالا در فروشگاه ها خواهیم بود و نگرانی بابت کمبود کالا نخواهیم داشت.

ادامه دارد…


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 21 درصدی تولید و 42 درصدی فروش در اردیبهشت ماه

رشد 21 درصدی تولید و 42 درصدی فروش در اردیبهشت ماه