مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 تیر 1402 ساعت 13:202023-07-02سياسي

بررسی سفر تاریخی امام رضا(ع) از مدینه تا مرو


مسیر حرکت امام رضا(ع) از مدینه تا مرو را اگر به درستی بررسی کنیم، علاوه بر تاثیر حرکت فرهنگی حضور امام در شهرهای در مسیر، - ایسنا/خراسان رضوی یک فعال گردشگری مذهبی گفت: مسیر حرکت امام رضا(ع) از مدینه تا مرو را اگر به درستی بررسی کنیم، علاوه بر تاثیر حرکت فرهنگی حضور امام در شهرهای در مسیر، خداوند به وجود برکت امام بزرگوار نعمت خود را بر مردم فزونی داشته است.

حسین رضایی در گفت وگو با ایسنا در خصوص سالروز حضور امام رضا(ع) در خراسان رضوی اظهار کرد: این روزها مصادف با حضور امام رضا(ع) در خراسان رضوی است که طلیعه حضور حضرت باعث حرکت مردمی و فرهنگی شده و پس از 1243 سال این حرکت تاریخی برای مردم با بارقه ای از فرهنگ همراه است.

وی افزود: مسیر حرکت امام رضا(ع) از مدینه تا مرو را اگر به درستی بررسی کنیم، علاوه بر تاثیر حرکت فرهنگی حضور امام در شهرهای در مسیر، خداوند به وجود برکت امام بزرگوار نعمت خود را بر مردم فزونی داشته است که این نعمت را در تمام زمینه های اجتماعی، فرهنگی، معیشتی و حتی اقتصادی می توان دید.

این کارشناس گردشگری مذهبی گفت: مسیری که مامون تاکید داشته امام رضا(ع) را از آن عبور دهد یکی از مسیرهای متداول آن زمان بوده که از مدینه به بصره و از طریق اهواز به استان فارس و از راه کویر به خراسان و مرو ختم می شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی سفر تاریخی امام رضا(ع) از مدینه تا مرو

بررسی سفر تاریخی امام رضا(ع) از مدینه تا مرو