مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 تیر 1402 ساعت 13:252023-07-19بين الملل

ترکیه مقصد نخست تعاملات تجاری با زنجان است


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: بیشترین ارتباط تجاری زنجان با کشور ترکیه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حسین محمدی، ظهر چهارشنبه در جلسه مدیران اقتصادی استان زنجان با سفیر ایران در ترکیه اظهار کرد: بیشترین ارتباط تجاری زنجان با کشور ترکیه است به طوری که سال گذشته 65 درصد صادرات و 67 درصد واردات را با کشور ترکیه داشتیم.

وی با اشاره به اینکه ترکیه بعد از چین و عراق سومین شریک تجاری و اقتصادی ایران است، ابراز کرد: این تبادلات مربوط به سال های اخیر نیست بلکه قرابت فرهنگی، سیاسی و اقتصادی بیش از 400 سال بین دو کشور ترکیه و ایران وجود دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان ترکیه را پل ارتباطی ایران با کشورهای اروپایی دانست و گفت: در مقابل ترکیه نیز ایران را پل ارتباطی خود با کشورهایی مثل هند می داند و یک هدفگراری مناسب می تواند منجر به افزایش جهش در حجم سرمایه گذاری و تعاملات اقتصادی شود.

وی با اشاره به اینکه عمدتاً تعاملات تجاری پیش زمینه ای برای سرمایه گذاری محسوب می شود، بیان کرد: تحقق این امر می تواند منجر به انتقال تکنولوژی و تولید محصولات نوین شود.

محمدی به استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران ترکیه تاکید کرد و افزود: برای راه اندازی شهرک های تخصصی یا تشکیل میزهای اقتصادی پیشنهاداتی مطرح شده که نیازمند پی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکیه مقصد نخست تعاملات تجاری با زنجان است

ترکیه مقصد نخست تعاملات تجاری با زنجان است